چرا باید کمیک بخوانیم؟

چرا باید کمیک بخونیم‌؟

قسمت ۱


امروزه افراد زیادی پیدا میشن که هنوز به طور درست با دنیای کمیک و رومان های گرافیکی آشنایی ندارن و در مورد اونها اشتباه فکر میشه ، توی این مطلب به نکات و ویژگی هایی جالب از دنیای کمیک میپردازیم که شاید باعث بشه بعد از خوندن این مطلب برید و کمیک خوندن رو امتحان کنید. 


- کمیک ها جذاب هستند‌. 
یکی از مهم ترین دلایلی که شما باید کمیک بخونید اینه که اولا کمیک ها میتونن جذاب تر از اونی که فکر میکنید باشند و حتی بعضی وقتا می توانند شما رو احساساتی یا غافلگیر کنند. کمیک ها قادر هستند تا بصورت خلاقانه ای به شما درس زندگی بدن. یاد گرفتن و اموختن از داستان های مصور و هنری میتونه سرگرم کننده تر و متقاعد کننده تر از رسانه های عمومی ای باشه که هر روز چیز هایی رو به خورد مخاطب میدن که خیلیاش از قبل کنترل شدست. کت وست نویسنده و یک طرفدار پر و پاقرص کمیک میگه : کمیک ها دنیای خیال و واقعیت رو یکجا گرد هم میاره و درواقع مرز جذاب اتفاقات روزمره ی زندگی و خیال پردازیه.  
 - یادگیری زبان انگلیسی. 
وقتی شما شروع به یادگرفتن یک زبان خارجی میکنید برای پیدا کردن یک روش که در عین حال هم جالب و هم اموزنده باشه انتخاب های زیادی ندارید که یکی از اونها کمیک خوندن هست. هنگامی که فرد خواننده تعداد زیادی از لغات انگلیسی رو نمیشناسه غیر ممکنه که به راحتی بتونه از طریق کتاب های قطور چیزی یاد بگیره و به مرور براش خسته کننده میشه پس بهترین پیشنهاد کتاب هایی با تصاویری گویاست که به نوعی خواننده رو با مفهوم لغات اشنا میکنه.در واقع این روش در مراکز اموزشی بسیاری از کشورها اجرا میشه و به خیلی ها تو این راه کمک کرده. به عنوان مثال پروفسور مایکل بیتز پروژه ای رو شروع کرده که در اون با استفاده از کمیک ها به بچه ها خوندن و نوشتن و نکات ادبی رو یاد میده.  

- کمیک ها دارای مفاهیم اجتماعی. 
خیلی اوقات کمیک ها تاثیر گذار تر از چیزی هستند که فکر میکنید. در دهه ی ۱۹۴۰ ، اونا بعنوان تبلیغات و فرهنگ سازی های جنگ جهانی استفاده میشدند با قهرمان هایی مثل کاپیتان امریکا که به فک هیتلر مشت میکوبید. در دهه ی ۵۰ میلادی کمیک بوک ها دلیل بوجود امدن اکثر فیلم های ژانر ترسناک و معمایی و علمی تخیلی بودند و این اتفاق به مرور برای تمامی فیلم ها صدق میکرد و بسیاری از فیلم هایی که هر روز به بازار میاد منشا کمیکی داشته ، نه لزوما فیلم های ابر قهرمانی. کمیک های دهه ی ۶۰ به جلوگیری از نژاد پرستی و حمایت از افراد ناتوان جامعه شکل گرفت ، بعنوان مثال قهرمان های جهش یافته ی کمپانی مارول که جزو افراد نیازمند جامعه بودند.در دهه های بعدی داستان کمیک ها شروع به واقع گرایانه تر شدن و عمیق تر شدن کردند و صرفا داستان های کارتونی با یکسری ابر قهرمان نبودند . همه این دلایل یعنی کمیک ها به مقدار قابل توجه ای قادر به تغییر افکار غلط و فرهنگ سازی اجتماعی هستند. 

ادامه دارد...  

📝 نویسنده و مترجم آرش راد 

 T.Me/DigiComics  
موافقین ۰ ||| مخالفین ۰

نظرات کاربران

(توسط : محمد صدرا عبدالعلی زاده) (تاريخ : ۱۰ اسفند ۹۸، ۲۱:۵۹)
محمد صدرا عبدالعلی زاده

بهترین سرگرمی دنیا کمیکه


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی