ده کامیک برتر دردویل

آوریل ۱۹۶۴، در صفحات شماره یک نخستین سری کامیک دردویل بود که مت مورداک به طرفداران کامیک بوک معرفی شد. طی سالیان محبوبیت استثنایی این شخصیت و سرمایه گذاری های مارول کامیکس، مسیر طراح ها و نویسنده های سرشناس دنیای کامیک را نیز به سمت خلق آثار ارزنده کامیک بوکی با استفاده از این شخصیت سوق داد و در اواسط دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی این شخصیت به اوج محبوبیت و شکوفایی میان هواداران دست یافت و قدمش را فراتر از پنل های محدود اما جادویی کامیک بوک نهاد و وارد دنیای بازی های رایانه ای، فیلم و سریال شد. در این مقاله به معرفی ده کامیک برتر دردویل میپردازیم که درخشش این روز های این شخصیت مدبون آنهاست.
هرچند انتخاب ده تا از بهترین آثار میان کامیک های یکی از بهترین و موثرترین شخصیت های تاریخ کامیک بوک امری دشوار است، امیدواریم مورد قبول طرفداران این شخصیت قرار گیرد.

 

10 | In The Bitterness Not Far From Death

 


Daredevil Vol.1 #263

 

نویسنده: آن نوسنتی

طراحان: جان رومیتا و آل ویلیامسون


کامیکی مرتبط با رویداد «اینفرنو» از کمیک های افراد اکس که تمام رویدادهای مرتبط قبل و بعد خود را توجیه کرده. داستان شهر نیویورک هنگامیکه شیاطین اجسام بی جان را تسخیر و به حرکت واداشته اما شهر قهرمان خود را در در بیمارستان بستری میبیند. داستانی پرکشش در باب بررسی قدرت اراده دردویل با طراحی قوی و فضاسازی جذاب که هر نوع خواننده ای را با خود همراه میکند.

 

 9 | Blind Alley

 

Daredevil Vol.1 #163

 

نویسنده: راجر مکنزی

طراحان: فرانک میلر، کلاوس جانسون و جو رابینستاین

 

با وجود رابطه بد فرانک میلر و راجر مکنزی خیلی ساده میشه فهمید که چه‌جور احساسی را هنگام خلق این کامیک داشته اند.
دردویل در این داستان برای حفاظت از چند شهروند به مصاف هالک رفته و همین داستان این کامیک را نسبت به باقی داستان های این شخصیت متفاوت جلوه می‌دهد.
 این کامیک حس مسئولیت پذیری دردویل و قدرت های شخصیتی او را برای طرفداران تشریح کرد و نشان داد این شخصیت درقبال حفاظت از مردم حاضر به انجام چه کار هایی است.

 

8 | The Face You Deserve

 

Daredevil Vol. 1 #239-240

 

نویسنده: آن نوسنتی
طراحان: لوئیس ویلیامز و آل ویلیامسون

 

شروع داستان نه چندان معروف آن نوسنتی ساختار داستان‌های آینده دردویل را تشکیل داد.
تشریح خشونت و پیامد های پس از آن.
دردویل در این کامیک در تعقیب قاتلی زنجیره ای هم سبک با جک ریپر است و طی اتفاقات داستان این شخصیت حسابی قدرت های خود شناختی دردویل را به چالش میکشد. این داستان بیشترین تاثیر را روی مسیر پیشرفت این شخصیت در دنیای کامیک بوک گذاشت و میان طرفداران یکی از مهم ترین آثار مربوط به دردویل تلقی می‌شود.

 

 

7 | Wake Up

 

Daredevil Vol. 2 #16-19

 

نویسنده: برایان مایکل بندیس
طراحان: دیوید مک و مارک مورالز

 

بهترین کامیک بندیس برای دردویل روی شخصیتی بنام بن یوریک متمرکز است، خبرنگاری که روی علاقه یک بچه آسیب دیده به دردویل تحقیق می‌کند. این داستان بر حقایق طبیعت کثیف سو استفاده تمرکز داره و به خواننده نشون میده که همیشه با یک دعوا ضرب و شتم ساده مردم نجات پیدا نمی‌کنند. در وصف تاثیر قهرمانان واقعی هر روز ما نظیر پرستاران و خبرنگاران.

 

6 | The Purple Children

 

Daredevil Vol. 4 #8-10

 

نویسنده: مارک وید
طراح: کریس سمنی

 

این داستان شباهت زیادی به عنوان شماره هفت این لیست دارد. ین داستان روی میراث  یکی از مهلک ترین دشمنای دردویل یعنی «Purple Man» (که تمام طرفداران دردویل به واسطه سریال دردویل به این شخصیت آشنایی دارند) متمرکز است. بعد از سالها قتل، تجاوز و دزدی حالا کیلگریو صاحب فرزندانی در سرتاسر آمریکا شده و قصد دارد همانطور که مادر تمامی آن ها را کشته، خود آن ها را نیز از بین ببرد. دردویل نسبت به حفاظت از این کودکان احساس مسئولیت میکند و سعی در نجات آن ها دارد. اتفاقات این کامیک در نهایت یک ویژگی خاص در شخصیت مت مورداک بوجود می آورد که پیشنهاد میشه از دست ندید.

 

5 | Badlands

 

Daredevil Vol. 1 #219

 

نویسنده: فرانک میلر
طراحان: جان بوسما و تری تالوک

 

دردویل هیچ‌گاه دیده نمیشه و مت مورداک یک کلمه هم حرف نمیزنه. این داستان در باب شهری کوچک و به معنی واقعی کلمه، بد است.
برهه ای تاریک از تاریخ که مردم خوب زندگی و مقامات خود را از دست داده و حالا این خلافکاران شهر هستند که شهر را اداره میکنند. مردم شهر قادر به انجام هیچ کاری نیستند و تنها چشم به یک غریبه دوخته اند که قادر تغییر شرایط است. متمرکز بر بهای قهرمان بودن و ارزش مبارزه با پلیدی.

 

4| Untitled (بی عنوان)

 

Daredevil Vol. 3 #7

 

نویسنده: مارک وید
طراحان: پائولو ریورا و جو ریورا

 

در این کامیک هیچ شخصیت شروری وجود ندارد و تنها یک توفان برف است که دردویل را درحالیکه موظف است چند گروه از کودکان نابینا را از آن رد کند، به چالش می‌کشد. داستانی متمرکز بر تشریح حس نابینایی و شجاعت. هیچ یک از داستان‌های تک قسمتی دردویل به خوبی این عنوان عمق شخصیت دردویل را به تصویر نمی‌کشد.

 

3 | Last Hand

 

Daredevil Vol. 1 #178-182

 

نویسنده: فرانک میلر
طراحان: فرانک میلر و کلاوس جانسون

 

بخشی از سه عنوان کامیک برتر تاریخ دردویل. کامیکی که میان طرفداران به عنوان داستان مرگ الکترا معرفی شده اما چیز های بیشتری نیز در خود جای داده است. این کامیک ما را با بیشتر شخصیت های مهم کامیک های دردویل در مسیر داستان رو به رو می‌کند و به ما نشان می‌دهد هیچکدام از این شخصیتی مقصر اتفاقات و کار هایی که میکنند نیستند. پایان این کامیک نوعی تراژدی محسوب میشود اما بسیاری دیگر از شخصیت ها نیز در این کامیک نجات پیدا می‌کنند.


2 | Roulette

 

Daredevil Vol.1 #191

 

نویسنده: فرانک میلر
طراحان: فرانک میلر و تری آستینسس

 

روایتی از تاریک ترین دیدگاه دردویل نسبت به دنیا.

جدال تک نفره دردویل با بولز آی درحالیکه قادر نیست حرکتی انجام دهد.  گناه و اجتناب‌ناپذیری به نوعی تم های اصلی داستان تلقی میشوند و هیچ روزنه امیدی برای شما و شخصیت های داستان در این کامیک وجود ندارد. شروعی داستانی که پایان دردویل را قریب الوقوع جلوه میدهد.

 

1 | Born Again

 

Daredevil Vol.1 #227-233

 

نویسنده: فرانک میلر
طراح: دیوید مازوکلی

 

تولد دوباره تم دست آخر کامیک رولت، اما با یک پایان مثبت را داراست. مت مورداک دوباره شکسته شده، اینبار بیشتر از قبل اما همین موضوع باعث میشه او در راه تلاش حفظ خود به قدرت های جدیدی دست می یاید. ورای یاس و بدبختی مت مورداک قهرمانی وجود دارد که به مبارزه ادامه می‌دهد. باورهای خود را حفظ میکند، و به جنگیدن ادامه میدهد. در سخت ترین بخش های این کامیک این چیزی ست که به ما قدرت تحمل میدهد. حتی باعث روشن تر شدن داستان برای ما میشود. ماجرای زمانی که دنیا درحال تلاش برای نابودی مت مورداک و باور های اوست. این کامیک استثنایی به ما نشان میدهد دردویل قهرمانیست که ادامه میدهد و این نوع قهرمان نیازی به قدرت های فرا طبیعی ندارد و همین داستان تولد دوباره رو الهام بخش کرده.
یکی از برترین داستان های ابرقهرمانی تاریخ کامیک بوک.

 

مترجم: سینا پیامی

موافقین ۲ ||| مخالفین ۰

نظرات کاربران

(توسط : دانلود فیلم و سریال) (تاريخ : ۱۱ خرداد ۰۰، ۱۵:۰۸)
دانلود فیلم و سریال

 دانلود سریال دردویل Daredevil با لینک مستقیم و زیرنویس فارسی

دانلود سریال بی باک کیفیت 720p Web-DL نسخه کامل

قسمت سیزدهم فصل سوم اضافه شد

دوبله فارسی اضافه شد


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی